No kun mä nyt oon vaan tällanen

Tämä aihe on ollut elämässäni pinnalla taas viime aikoina – käymissäni keskusteluissa, valmennuksissa, lukemissani kirjoissa. Olen muutaman päivän aikana lukenut useammankin blogikirjoituksen, johon olisin halunnut jättää tämän ajatuksen kannustavana kommenttina, mutten saanut muotoiltua sitä mukavan lyhyesti ja ymmärrettävästi. Yritän nyt täällä omassa blogissani uudestaan.

Kerromme jatkuvasti itsellemme ja muille, millaisia olemme. Saamme kuulla myös muilta, millaisia olemme. Totumme toistamaan tiettyjä fraaseja jokseenkin automaattisesti, totuutena. Olen sellainen ja tällainen. Näistä määritelmistä voi tulla verukkeita, näppäriäkin tekosyitä. Ne voivat latistaa hyvätkin yritykset kerta toisensa jälkeen. Niistä voi tulla myös eteenpäin vievä voima. Kaikki riippuu siitä, millainen levy päässä soi.

Kun kuulee jonkun määritelmän itsestään – omasta tai toisen suusta – voi aina pysähtyä ja kysyä, onko se totta. Entä jos se on totta? Haluanko, että se on totta? Tarvitseeko sen olla totta? Onko siitä minulle iloa? Estääkö se minua saamasta haluamaani? Mitä oikeasti haluan olla?

Kun luonnostelin tätä kirjoitusta, siitä tulikin tällainen kaavio:

2 thoughts on “No kun mä nyt oon vaan tällanen

  1. Hei!

    Mahtava blogi, jään seurailemaan näitä juttuja. Kiinnostaa kovasti aiheet joista kirjoittelet :)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s